czwartek, 21 maja 2009

Kilka gorzkich słów... Młodzież sterowana

http://blog.roodo.com/timojazz/3afe1318.jpg

Do napisania tego posta zainspirował mnie wywiad z piętnastoletnim Maćkiem z Warszawy zamieszczony na portalu dziennik.pl. Piszę "wywiad" choć w istocie artykuł jest najzwyczajniejszą w świecie reklamą wkraczającej do naszego kraju sieci kawiarni Starbucks. Otóż Maciek przedstawia nam swoją wizję świata, w której ludzkość dzieli się na elitę pijącą kawę z superwypasionego kubka Starbucks, nosi ciuchy Lacoste, Hiffligera i Vuitton, a także wydającą na fryzjera więcej, niż moja babcia dostaje renty, oraz na plebs, którego na takie atrakcje po prostu nie stać.
I ok, możemy mówić, że takimi bzdurami media karmią młodzież już od wielu lat, że piętnastoletni Maciek jest równie prawdziwy, co Wielki Gej Al z South Parku - ale to jednak wkurza, że dzieciakom od małego kładzie się do łba, że mają kupować tylko te produkty, które zostały wypromowane przez olbrzymią kampanię reklamową. A że są drogie? Cóż, za coś trzeba było opłacić speców od reklamy...
Miała to być długa i jadowita notka, ale tak w trakcie pisania odechciało mi się walki z wiatrakami ludzkiej głupoty... No nic.

1 komentarz:

pawelk pisze...

http://www.wykop.pl/link/172780/chcesz-sie-polansowac-to-koniecznie-odwiedz-starbucksa#comment-993055